torsdag, februari 05, 2009

Förbannade snö!

Ursäkta mitt språk. Men nu är jag inte lite less på vintern och snön! Ge mig vår! Eller ännu hellre sommar! Och helst på en gång! Jag har ingen nytta av snön. Jag åker inte skidor. Vare sig på längden eller utför. Jag kör inte heller skoter. Jag känner ingen överdriven lust till att sitta på en sjö och pimpla heller.
Jag vill ha soooool. Massa sol! Och värme! Hade jag varit miljonär så hade jag lugnt åkt utomlands ett tag känner jag!

Har skottat snö 3 gånger idag. Hade tänkt nöja mej med 2.
Meeeen, när jag hämtat Isac på skolan hade plogbilen varit här. Och som VANLIGT så hade vi fått ALL snö långt in på gården. Jag ljuger inte om vi fått in snö MINST 2 meter in på gården. Hade bilen stått parkerad hade vi haft snö på bilen!!!!
Tittar man på andra sidan till grannarnas tomt finns knappt en snökant.
Hade tänkt strunta i att skotta. Men insåg snabbt att jag inte hade något val om inte bilen skulle vara ute i vägen...
Sagt och gjort! Det tog ett bra tag innan jag kommit mig genom snön så Isac kunde gå in. (han hade inga täckbyxor på sig, och hade blivit rätt blöt långt över knäna om han gått i snön)
Nu är det gjort iallafall.
Min redan innan onda rygg gör inte mindre ont nu vill jag lova...

Kan ingen bara trolla bort all snö???? Snälla!!!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att du är less. Du skulle bott här i mellansverige; här är det inte mycket snö alls, kanske 1 cm just nu och våren börjar komma redan i mars....

Kram

Anonym sa...

Men hörröuduuuuru..nu håller jag inte med dig!! Mera snö till folket!! :) (säger jag som har en gubbe med en traktor som fixar mesta snöskottningen)Kram på dej!